Gräddtårtorna och jag


Följ min blogg med bloglovin

Gräddtårta med vaniljkräm, ananas, kiwi, mandarinklyftor, banan, hallon, vaniljkräm och grädde.



Bröllopsgräddtårta med banan, björnbärskompott, vaniljkräm och grädde.


Jag har alltid haft en viss passion till tårtor. Mousse-, princess-, eller chokladtårtan i all ära, men favoriten har alltid varit gräddtårtorna. En god gräddtårta kräver inte mycket tid eller förberedelser, med den rätta fyllningen kan du få till en underbar med färdigköpt tårtbotten som går att hitta överallt.

Men, godast blir det såklart med egen sockerkaksbotten, som du gör på såklart - sockerkakssmet. Tårtan på den nedre bilden gjorde jag till min morbrors bröllop i somras, och den innehöll den obigatoriska vaniljkrämen, banan och björnbärskompott. För att få till det lite lyxigare utseendet använde jag en helt vanlig spritsare (vad heter det egentligen?). Tårtan blev succé!

Tårtan på översta bilden var den vi njöt av igår, på min kusins födelsedagskalas. En klassisk gräddtårta med färsk frukt som förhindrar att tårtan blir för mäktig. Mums! Bilden lånade jag av min syster.

Och vill ni veta en bra sak? Min kamera kom hem från lagningen igår! Snart får ni finfina matbilder här på bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0