Räkcoctail


Bilden är lånad från tasteline.com!


Kom nyss hem från en trevlig middag med släkten hos min matlagningsglade morbror. Nu, efter en fantastisk trerätters middag, kan jag säga att jag är rejält mätt.

Till förrätt bjöds det på räkcoctail - något jag faktiskt aldrig ätit förut! Men, gott var det såklart. Skulle till och med kunna påstå att det är en helt perfekt förrätt om man vill ha något som inte är för mastigt men samtidigt oerhört smakrikt innan varmrätten.

DET HÄR BEHÖVER DU TILL 4 PERS.:

1 stor mango (alt. två mindre)
3 dl skalade räkor
2 avokados
1,5 matsked hackad chili (mild)
ca 2 dl sweet chilisås
(mängden på ingredienserna kan du ändra efter smak och behag, kanske ta mer av det du gillar mest?)


GÖR SÅ HÄR:

1. Skala mango och avokado. Skär i centimeterstora fyrkanter. Skala även räkorna om det behövs.
2. Hacka chilin, akta med att få i ögonen!
3. Blanda chili, mango, avokado och räkor i en bunke. Hall över sweet chilisås och rör om.
4. Fördela din räkcoctail i fyra tjusiga glas och servera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0